Тема: ctx.fillStyle
Показать сообщение отдельно
  #6 (permalink)  
Старый 10.03.2017, 08:14
Интересующийся
Отправить личное сообщение для MininDM Посмотреть профиль Найти все сообщения от MininDM
 
Регистрация: 09.03.2017
Сообщений: 15

рони,
Сможешь вставить свой скрипт, в этот. Просто я чайник
<!doctype html>
<html>
<head>
<syle type="text/css">
</style>
<style>
div#mp3_player{ width:600px;background:#000; margin:50px auto; }
div#mp3_player > div > audio{  width:500px; background:#000; float:left;  }
div#mp3_player > canvas{ width:600px; height:30px; background:#002D3C; float:left; }
</style>
<script>
// Create a new instance of an audio object and adjust some of its properties
var audio = new Audio();
audio.src = 'Nightcore.mp3';
audio.controls = false;
audio.loop = true;
audio.autoplay = true;
// Establish all variables that your Analyser will use
var canvas, ctx, source, context, analyser, fbc_array, bars, bar_x, bar_width, bar_height;
// Initialize the MP3 player after the page loads all of its HTML into the window
window.addEventListener("load", initMp3Player, false);
function initMp3Player(){
	document.getElementById('audio_box').appendChild(audio);
	context = new webkitAudioContext(); // AudioContext object instance
	analyser = context.createAnalyser(); // AnalyserNode method
	canvas = document.getElementById('analyser_render');
	ctx = canvas.getContext('2d');
	// Re-route audio playback into the processing graph of the AudioContext
	source = context.createMediaElementSource(audio); 
	source.connect(analyser);
	analyser.connect(context.destination);
	frameLooper();
}
// frameLooper() animates any style of graphics you wish to the audio frequency
// Looping at the default frame rate that the browser provides(approx. 60 FPS)
function frameLooper(){
	window.webkitRequestAnimationFrame(frameLooper);
	fbc_array = new Uint8Array(analyser.frequencyBinCount);
	analyser.getByteFrequencyData(fbc_array);
	ctx.clearRect(0, 0, canvas.width, canvas.height); // Clear the canvas
	
	ctx.fillStyle = '#00F'; // Color of the bars


	bars = 100;
	for (var i = 0; i < bars; i++) {
		bar_x = i * 3;
		bar_width = 2;
		bar_height = -(fbc_array[i] / 2);
		//  fillRect( x, y, width, height ) // Explanation of the parameters below
		ctx.fillRect(bar_x, canvas.height, bar_width, bar_height);
	}
}
</script>
</head>
<body>
<div id="mp3_player">
  <div id="audio_box"></div>
  <canvas id="analyser_render"></canvas>
</div>
</body>
</html>
Ответить с цитированием